Jak zacząć medytować? 5 najważniejszych kroków dla początkujących

Jak zacząć medytować? 5 najważniejszych kroków dla początkujących

Medytacja to jeden z tych terminów, wokół jakiego narosło wiele nieporozumień, co powoduje, że większość osób nigdy nie dała sobie szansy, na wypróbowanie tej metody. Korzystny wpływ medytacji potwierdzają liczne badania, dzięki którym udowodnione, że ludzie, którzy medytują, posiadają lepszą jakość życia, stanu zdrowia i relacji międzyludzkich. Niezwykle dynamicznie zmieniające się środowisko, w jakim żyją obecnie ludzie, powinno stanowić jeden z determinantów, korzystania z dobrodziejstwa, jakim jest medytacja.

Pomimo tego jak myśli większość ludzi, medytacja nie jest pozbywaniem się myśli. Nie jest również narzędziem, które odrzuca wszelkie emocje. Tak samo nie jest jedyną i niezawodną drogą do stałego szczęścia. Czym zatem jest medytacja? Mówiąc wprost – lekiem bez recepty na stres, brak akceptacji siebie, lęki czy depresję. W takim razie, jak wykorzystać ten darmowy sposób?

Kobieta medytująca przy wschodzie słońca

 

Spis treści:

  1. Medytacja – czym jest i jak zacząć medytować?
  2. Medytacja dla początkujących – 5 najważniejszych kroków
  3. Medytacja – co daje?

 

Może Cię zainteresować: Numerologia – znaczenie liczb. Którą liczbą jesteś?

 

Medytacja – czym jest i jak zacząć medytować?

Lista korzyści, jakie płyną z codziennego stosowania praktyki medytacji, jest niezwykle długa. Abstrahując od tego, że jest to jedno z kluczowych zaleceń Ajurwedy, to medytacja pozwala na skuteczne wyciszenie zarówno ciała, jak i umysłu. Pozwala na lepszą koncentrację oraz uwagę, podczas wykonywania różnego rodzaju czynności.

W momencie, kiedy świat szaleje, po prostu go wyłącz. Opanuj chaos wokół siebie, korzystając z medytacji.

Wchodząc w odpowiedni stan medytacji, przechodzi się z automatycznych zachowań i myśli na bardziej świadome zarządzanie własnym umysłem. Dzięki możliwości wyciszenia wychodzi się poza nieustanną gonitwę myśli. Tym samym skutecznie opuszcza się błędne koło dynamicznie zmieniających się myśli i obrazów – finalnie docierając do sedna własnego istnienia.

 

Medytacja dla początkujących – 5 najważniejszych kroków

Skorzystanie z darmowej metody lepszego zrozumienia siebie oraz otaczającego nas świata, to możliwość, z jakiej powinno skorzystać większość ludzi. Dlaczego tak się nie dzieje w kontekście medytacji? Na to pytanie istnieje zapewne mnóstwo różnych odpowiedzi. Niemniej medytację można określić mianem narzędzia, dzięki któremu nasze życie staje się bardziej harmonijne. Zatem w jaki sposób korzystać z tego narzędzia? Poznaj pięć najważniejszych kroków, które pozwolą Ci wejść w świat medytacji.

 

  1. Skupienie

Podczas medytacji należy podjąć decyzję, na czym konkretnie będzie skupiać się myśli. Aby skutecznie wyciszyć umysł, potrzebne jest uspokojenie oddechu. Warto wspomagać się różnego rodzaju koralikami, które skupią dotyk na bodźcach, które będą płynęły z przesuwania kolejnych koralików.

 

  1. Pozycja

Istnieje tutaj pełna dowolność. Należy kierować się wygodą. Każdy ma swoje najbardziej wygodne pozycje. Tym samym dla jednych będzie to pozycja klęcząca, gdzie stopy opierają się o pośladki, a dla innych pozycja leżąca. Wybranie odpowiedniej ma służyć komfortowi i zwiększeniu poziomu skupienia.

 

  1. Pora dnia

Wybór odpowiedniej pory dnia do medytacji to bardzo ważna kwestia. Zgodnie z zaleceniami Ajurwedy, najlepszym czasem, będzie poranek. Poranna medytacja jest doskonałym sposobem na zaczęcie dnia.

 

  1. Czas

Czynność, jaką jest medytacja to praktyka, którą doskonali się przez lata. Im więcej okazji do medytacji, tym łatwiej będzie przychodziła. Określenie czasu medytowania to kwestia indywidualnych preferencji. Każdy powinien ustalić go zgodnie z samym sobą.

 

  1. Miejsce

Z kolei istotne jest miejsce do harmonijnej i skutecznej medytacji. Jeżeli mieszkanie posiada większą przestrzeń, warto w nim wygospodarować kącik, który przeznaczony będzie do medytacji. Dla zwiększenia efektu w takim miejscu można postawić ważne dla nas przedmioty, obrazki, zdjęcia, czy skorzystać z aromaterapii, zapalając kadzidełko.

 

Medytacja – co daje? Co zyskamy regularnie medytując?

Systematyczne stosowanie medytacji usprawnia ciało i umysł. Pozwala na wprowadzenie harmonii w życiu, wprowadzając je na wyższy poziom świadomości. Z medycznego punktu widzenia pozytywnie wpływa na całokształt zdrowia psychicznego. Ponadto skutecznie wzmacnia organizm, a także walkę z różnego rodzaju nałogami.

Medytacja jest jak joga dla naszego umysłu. Pomaga go uelastycznić, a zarazem wpłynąć na sposób postrzegania aktualnej sytuacji. Jest to praktyka dostępna dla wszystkich, wymagająca wyłącznie wkładu własnego w postaci koncentracji i wyciszenia. Możliwość spojrzenia na wiele sytuacji z innej perspektywy to cudowna rzecz. Czy możliwe jest, że świat byłby lepszym miejscem, gdyby wszyscy systematycznie medytowali?

Z pewnością jest to intrygujące pytanie.

 

Jakie kadzidła do medytacji? Sprawdź naturalne kadzidła z naszej oferty

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Właśnie dodałeś ten produkt do koszyka:

Wybierz walutę
PLN Złoty polski
EUR Euro